دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا دیدن برنامه تلویزیون آموزشی برای کودکان نوپا خوب است؟

آیا دیدن برنامه تلویزیون آموزشی برای کودکان نوپا خوب است؟

بهترین برنامه تلویزیونی آموزشی برای کودکان نوپا برای یادگیری اولیه

آیا می‌دانستید آکادمی اطفال آمریکا پیشنهاد می‌کند که کودکان بین دو تا سه سال می‌توانند حداکثر یک ساعت در روز محتوای آموزشی آنلاین با کیفیت بالا را تحت نظارت والدین یا مراقب تماشا کنند. برنامه های آموزشی تلویزیونی میتوانند به کودکان کمک کنند تا موضوعات جدید را یاد بگیرند و هم زمان مهارت های شنیداری، واژگان و اجتماعی خود را بهبود بخشند.


به‌عنوان والدین، نحوه استفاده از دستگاه‌ها و کاری که آنلاین انجام میدهید، میتواند نحوه ارتباط فرزندانتان با دنیای آنلاین را شکل دهد. همانطور که تلفنهای خود را برمیدارید، از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید یا لپ تاپ خود را برای بررسی ایمیل خود باز می کنید، کودکان در حال تماشای شما هستند و از شما یاد می گیرند. کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید و نحوه استفاده از دستگاه ها مدلی را ارائه می دهد که می تواند به پایه گذاری ایمنی آنلاین آنها کمک کند. بنابراین برای شما، به عنوان والدین و مراقبین، مهم است که از ارائه یک الگوی خوب آگاه باشید.


در عمل، این به معنای درگیر شدن در کارهایی است که کودکان آنلاین تماشا می‌کنند و انجام می‌دهند، از اطلاعات شخصی آن‌ها محافظت می‌کنند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری در مورد آنچه به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، مشارکت می‌دهید، و همچنین زمانی را بدون دستگاه اختصاص دهید. در زیر نکاتی در مورد الگوبرداری از روش‌های خوب صفحه نمایش آورده شده است تا بتوانید به فرزندتان کمک کنید در حین کاوش، ایمن بماند.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

مزایا و معایب اجازه دادن به کودک شما برای تماشای تلویزیون

به عنوان والدین یک کودک در حال رشد، در بسیاری از مواقع باید تأثیرات خوب و بد موقعیت‌های خاص را برای فرزندتان بسنجید. یکی از این موقعیت‌ها احتمالاً زمانی ایجاد می‌شود که کودک شما شروع به تماشای تلویزیون یا سایر دستگاه‌هایی که با صفحه نمایش درگیر هستند، می‌شود. در این مقاله، اطلاعاتی را برای کمک به تصمیم گیری در مورد زمان صفحه نمایش و نکاتی که ممکن است بخواهید برای تماشای سالم تر در نظر بگیرید، ارائه می دهد.


مزایا:

تماشای نمایش‌های آموزشی می‌تواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم چیزهایی مانند حروف و اعداد را به کودکان بیاموزد. نمایش در مورد حیات وحش و محیط های طبیعی می تواند منبع بزرگی از دانش برای کودک باشد. حتی اگر متوجه نشوند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، ممکن است مجذوب دیدن حیات وحش شوند و ممکن است آنها را نسبت به دنیای اطراف خود بیشتر آگاه کند.

برخی از نمایشها به کودکان درباره افراد، فرهنگ ها و مکان های مختلف آموزش میدهند. آنها کودکان را با سایر نقاط جهان که در آن زندگی می کنیم و چیزهایی که ممکن است در غیر این صورت با آنها مواجه نشوند، آشنا می کنند.

تلویزیون میتواند راه خوبی برای آشنایی کودک شما با ورزش باشد، چه کریکت، چه فوتبال و چه تنیس روی میز. می تواند موضوع خوبی برای گفتگو با کودکان پیش دبستانی باشد. شما می توانید در مورد حقایق جالب مربوط به ورزش ها یا افراد ورزشکار مختلف به آنها بگویید و آنها این فرصت را دارند که در مورد قوانین بازی یاد بگیرند که می تواند به بازی خود منتقل شود.

نمایش هایی با احساس خوب می تواند فرصتی برای کودک شما برای کاهش استرس باشد. در حالی که ممکن است فکر کنید کودکان استرس ندارند، اما زمانی که برای مراقبت از کودک از والدین جدا میشوند ، یا زمانیکه یکی از نزدیکان خود (حیوان خانگی یا پدربزرگ و مادربزرگ) را از دست میدهند، یا تغییرات بزرگی را در خانه می بینند (مثلاً خانه تکانی و غیره) می توانند احساس اضطراب کنند). تلویزیون و سایر دستگاه‌ها منابع ارزانی برای سرگرمی هستند. تصاویر و صداهای رنگارنگ می تواند برای کودکان جذاب باشد و آنها را درگیر کند.


معایب:

برخی تحقیقات نشان میدهد که تماشای برنامه ها برای کودکان زیر 24 ماه هیچ فایده آموزشی ندارد. تماشای تلویزیون میتواند آنها را از فعالیتهایی که به رشد مغز کمک میکند منحرف کند. تماشای صفحه نمایش میتواند اعتیادآور باشد و والدین می‌توانند کودکان را به بازیهای دیگری تشویق کنند. تماشای صفحه نمایش برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلات در به خواب رفتن، اختلال در الگوهای خواب و سایر مشکلات سلامتی شود.

باید مراقب محتوای مناسب سن در نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌ها و تبلیغات بود ، فرزند شما می‌تواند محتوای نامناسبی را که ماهیت خشونت‌آمیز دارد مشاهده کند. بچه‌ها ممکن است شخصیت های نمایش ها یا بازی‌ها را دوست داشته باشند، بحث کنند و از آنها تقلید کنند، و همه رفتارها ممکن است تأثیر خوبی روی فرزند شما نداشته باشند. برخی از کارشناسان معتقدند ساعتهای طولانی تماشای صفحه نمایش در رشد گفتار کودک اختلال ایجاد می‌کند.

از آنجایی که تماشای صفحه نمایش هیچ گونه فعالیت بدنی را شامل نمی شود، برخی از کارشناسان معتقدند ساعتهای طولانی تماشای صفحه نمایش میتواند منجر به چاقی در دوران کودکی شود.تبلیغات می تواند تأثیر زیادی بر روی کودکان داشته باشد و ممکن است شما و دیگران را به خاطر چیزهایی که در تلویزیون می بینند آزار دهند. مانند جدیدترین اسباب بازی یا غذای شیرین. تماشای صفحه نمایش برای مدت طولانی ممکن است تأثیر منفی بر رشد چشم کودک شما داشته باشد. اگر کودک تماشای صفحه نمایش را به معاشرت یا بازی با دوستان یا همسالان خود ترجیح دهد، ممکن است بر رشد اجتماعی او تأثیر بگذارد.


توصیه به والدین:

سعی کنید معرفی تلویزیون و سایر صفحه نمایش ها به فرزندتان را به تعویق بیندازید. توصیه می شود که کودکان زیر 24 ماه نباید در معرض هیچ گونه نمایشگر قرار بگیرند . سعی کنید از صفحه نمایش به عنوان منبع نگهداری از کودک یا حواس پرتی کودک خود استفاده نکنید. برای اطمینان از مشاهده یا پخش محتوای مناسب سن کودک، هنگام تماشای یا استفاده از تلویزیون یا وسایل دیگر، بر کودک خود نظارت کنید. برای اطمینان از مناسب بودن محتوا، برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنید و بازی‌ها را قبل از انجام این کار مشاهده کنید.

از ابزار کنترل والدین برای جلوگیری از دسترسی به برنامه‌ها یا بازی‌هایی که فکر می‌کنید برای فرزندتان نامناسب هستند، استفاده کنید.

مدت زمان تلویزیون و سایر نمایشگرها را به کمتر از یک ساعت در روز محدود کنید.

به جای اینکه به او اجازه دهید صفحه نمایش یا تلویزیون تماشا کند، برای فرزندتان بخوانید یا از او بخواهید قبل از خواب بخواند. قرار دادن آنها در یک برنامه روتین زمان رختخواب به آنها کمک می کند تا به عصر رضایت دهند و آنها را برای خواب آماده کنند.

با کودک خود تلویزیون تماشا کنید و او را در زمان استراحت درگیر مکالمه کنید. این به شما کمک می کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید و مهارت های مکالمه آنها را توسعه دهید.

اجازه ندهید تماشای تلویزیون جایگزین سایر فعالیت ها و بازی های بیرون از خانه فرزندتان شود.

از تلویزیون برای آموزش تبلیغات به فرزندتان به عنوان یک ویژگی سرگرم کننده که همیشه اطلاعات واقعی را ارائه نمی دهد، استفاده کنید.

همانطور که فرزندتان از آنچه می بیند یاد می گیرد، الگو باشید. خاموش کردن تلفن همراه در زمان صرف غذا و اطمینان از عدم تماشای تلویزیون یا استفاده نکردن از وسایل دیگر برای ساعات طولانی، الگوی عادات سالمی برای استفاده از صفحه نمایش است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده