دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» درباره بثورات باکتریایی و ویروسی در کودکان

درباره بثورات باکتریایی و ویروسی در کودکان

تفاوت بین عفونت پوستی ویروسی و باکتریایی چیست؟

بسیاری از بیماری های دوران کودکی علل باکتریایی یا ویروسی دارند و ممکن است با بثورات پوستی همراه باشند. همانطور که مطالعه ادامه دارد و واکسن های بیشتری در دسترس قرار می گیرند، این بیماری ها تهدید کمتری برای سلامت فرزند شما محسوب می شوند. با این حال، هر نوع راش باید جدی گرفته شود و ممکن است برای ارزیابی نیاز به مراجعه به مطب دکتر داشته باشد.


آبله مرغان (واریسلا)

ویروسی به نام واریسلا زوستر باعث آبله مرغان می شود که یک بیماری بسیار مسری است. اگرچه این بیماری برای کودکان سالم به ندرت یک بیماری جدی است، اما علائم آن حدود 2 هفته طول می کشد و می تواند کودک را بسیار ناراحت کند. علاوه بر این، آبله مرغان می تواند یک بیماری جدی در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مانند نوزادان، افرادی که تحت شیمی درمانی سرطان هستند، افرادی که استروئید مصرف می کنند، زنان باردار، افراد مسن یا مبتلایان به HIV باشد.. اکنون یک واکسن ایمن و موثر برای کودکان یک ساله یا بالاتر برای جلوگیری از آبله مرغان در دسترس است. پس از قرار گرفتن در معرض ویروس از طریق استنشاق قطرات عفونی ناشی از سرفه یا عطسه یا تماس مستقیم با ضایعات یک فرد مبتلا به آبله مرغان یا فرد مبتلا به زونا، ابتلا به آبله مرغان تا 21 روز طول می کشد.


علائم آبله مرغان اغلب با بثورات بسیار خارش دار شروع می شود که ابتدا روی پوست سر، قفسه سینه، پشت و صورت ظاهر می شود و سپس به بقیه بدن گسترش می یابد.بثورات به صورت ناحیه ای قرمز با یک تاول کوچک و سطحی در مرکز شروع می شود. تاول در نهایت با مقداری تخلیه احتمالی پاره می شود و سپس ضایعه یک پوسته ایجاد میکند. سایر علائم همراه عبارتند از تب، کسالت، گلودرد و قرمزی چشم، تب و ضعف ممکن است در برخی موارد قبل از بثورات ایجاد شود.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این ویروس عمدتاً از غشاهای مخاطی بینی و دهان کودک پخش می شود، اما خود راش نیز مسری است. کودک مسری باقی می ماند و تا زمانی که آخرین ضایعه ظاهر نشده و به طور کامل پوسته نشده باشد، نمی تواند به مدرسه یا مهدکودک برود.هیچ درمانی پس از شروع، آبله مرغان را درمان نمی کند، اما پزشک شما می تواند نسخه ها و توصیه هایی را برای کمک به رفع ناراحتی و خارش ارائه دهد.


هرگز به طور کلی به کودک آسپرین ندهید ، مخصوصاً به کودک مبتلا به آبله مرغان. بیماری کشنده ای به نام سندرم ری با مصرف آسپرین در کودکان مرتبط است و به خصوص اگر آنها آبله مرغان داشته باشند

حتماً محتویات سایر داروهای بدون نسخه را برای آسپرین یا سالیسیلات ها بررسی کنید زیرا این داروها اغلب مخلوط با داروهای سرماخوردگی بدون نسخه هستند.


آبله مرغان گاهی اوقات می تواند قرنیه، قسمت شفاف جلویی چشم را درگیر کند. اگر کودک شما در نوک بینی دچار آبله مرغان شود، معمولاً پیش‌آهنگی برای عفونت چشم‌ها است. فوراً به پزشک مراجعه کنید.همچنین اگر کودک شما در داخل دهان یا در ناحیه تناسلی دچار ضایعات شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.


سرخک

پارامیکسوویروس باعث سرخک می شود . یک واکسن ایمن و موثر برای پیشگیری از این بیماری در دسترس است، اما شیوع بیماری در افرادی که به اندازه کافی واکسینه نشده اند هنوز هم رخ می دهد.

علائم این بیماری معمولاً با احتقان بینی، قرمزی چشم، تورم و اشک ریزش، سرفه، بی حالی و تب بالا شروع می شود.

در روز سوم یا چهارم بیماری، بثورات قرمز روی صورت کودک ایجاد می شود که به سرعت گسترش می یابد و حدود 7 روز طول می کشد.

بثورات دیگری شامل لکه های سفید داخل دهان نیز ممکن است ایجاد شود.

رفتار

هنگامی که بیماری شروع می شود، هیچ دارویی سرخک را درمان نمی کند. با این حال، پزشک شما ممکن است درمان هایی را برای مراقبت از سرفه، علائم چشمی و تب ارائه دهد. محصولات آسپرین را نمی توان استفاده کرد زیرا می توانند باعث ایجاد یک بیماری تهدید کننده زندگی به نام سندرم ری شوند.برخی از کودکان دچار عفونت های باکتریایی ثانویه گوش میانی، سینوس ها، ریه و غدد لنفاوی گردن می شوند. اینها را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد.


کودکانی که سرخک دارند کاملاً بیمار و بدبخت به نظر می‌رسند، اما این بیماری معمولاً بدون عوارض پایدار در عرض 7 تا 10 روز پس از شروع علائم بهبود می‌یابد. شما می توانید با اطمینان از دریافت واکسن های توصیه شده از ابتلای کودک خود به سرخک جلوگیری کنید . واکسن سرخک بخشی از واکسن MMR (سرخک - اوریون - سرخجه) است که در سن 12-15 ماهگی تزریق می شود و در سنین 4-6 سالگی تکرار می شود.


سرخجه (سرخک آلمانی)

سرخجه یک بیماری خفیف تر در کودکان است که توسط یک ویروس (روبی ویروس) نیز ایجاد می شود. علائم ممکن است 14-21 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شروع شود. سرخجه در صورت ابتلا در رحم، بیماری بسیار جدی تری است که باعث ناشنوایی، ناهنجاری های قلبی، مشکلات چشمی، عقب ماندگی و سایر شرایط در نوزاد می شود.


علائم در کودکان

سرخجه با بثورات صورتی/قرمز روی صورت شروع می شود و سپس به بقیه بدن سرایت می کند و در حدود 4 روز بهبود می یابد.

به نظر نمی رسد کودک شما خیلی بیمار باشد اما ممکن است غدد لنفاوی گردن، به ویژه پشت گوش، متورم شود.

جلوگیری

سرخجه همچنین با یک واکسن موثر (MMR) به راحتی قابل پیشگیری است.

اگر مادر در اوایل بارداری به سرخجه مبتلا شود، سرخجه برای نوزاد متولد نشده بسیار جدی است. همه زنان در سنین باروری باید وضعیت ایمنی خود را تأیید کنند.


مخملک (اسکارلاتینا)

مخملک گلودرد استرپتوکوکی همراه با راش است. عفونت گلو توسط باکتری استرپتوکوک ایجاد میشود. این بیماری بیشتر در کودکان مدرسه‌ای در زمستان و اوایل بهار دیده می‌شود، اما می‌تواند در افراد در هر سنی و در هر فصلی رخ دهد. بسیار مسری است، مخصوصاً از طریق انتقال بزاق. با شستن خوب دست ها می توان خطر انتقال را کاهش داد.

بثورات جدی نیست، اما عوارض جدی می تواند از عفونت زمینه ای گلودرد استرپتوکوکی ایجاد شود. نگران کننده ترین آنها تب روماتیسمی است، یک بیماری جدی که می تواند به دریچه های قلب آسیب برساند و باعث بیماری قلبی طولانی مدت شود .


علائم کودک با گلودرد (که می تواند خفیف باشد)، تب، سردرد، درد شکم و غدد متورم در گردن شروع می شود.بعد از گذشت 1-2 روز از این علائم، بثورات پوستی روی بدن کودک ایجاد می شود که مانند آفتاب سوختگی قرمز است و بافت کاغذ سنباده دارد. چین های پوستی در گردن، زیر بغل، آرنج، کشاله ران و زانو معمولاً در مقایسه با بثورات کلی قرمز رنگ تر هستند. بعد از 7 تا 14 روز، بثورات از بین می رود و معمولاً پوسته پوسته شدن وجود دارد.

صورت ممکن است بسیار برافروخته به نظر برسد، اما پوست اطراف دهان طبیعی یا رنگ پریده به نظر می رسد.

زبان می تواند شبیه توت فرنگی قرمز با برجستگی ها باشد.

باکتری های استرپتوکوک را می توان با آنتی بیوتیک ها درمان کرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در صورت مشکوک شدن به گلودرد استرپتوکوکی یا مخملک، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کودک شما به یک دوره کامل آنتی بیوتیک نیاز دارد که حتی اگر کودک شما قبل از اتمام دوره احساس بهتری داشته باشد باید کامل شود.

اگر تب برطرف شده باشد و او احساس بهتری داشته باشد، ممکن است 24 ساعت پس از شروع آنتی بیوتیک به مدرسه بازگردد.


بیماری پنجم

با نام اریتم عفونی یا بیماری "گونه سیلی" نیز شناخته می شود، ناشی از یک ویروس (پاروویروس B19) است که از طریق ترشحات تنفسی مانند سرفه، عطسه، بزاق یا مخاط بینی منتشر می شود. این بیماری معمولا در زمستان و بهار رخ می دهد، اما می تواند در تمام طول سال رخ دهد.

کودک در ابتدا احساس بیماری و خستگی می کند. سپس بثورات ظاهر می شود. این بثورات با گونه های قرمز روشن مشخص می شود (علائمی که نام بیماری گونه های سیلی زده را القا می کند). بثورات گرم، غیر حساس و گاهی خارش دار هستند.

در عرض 1-2 روز یک بثورات توری در سراسر بدن پخش می شود. به نظر می رسد که بثورات زمانی که پوست خنک است محو می شوند، اما با حمام گرم یا با فعالیت، بثورات برجسته تر می شوند. پس از ظاهر شدن بثورات، کودک دیگر مسری نیست.

بیماری پنجم در کودکان سالم جدی نیست، اما می تواند برای کودکان مبتلا به کم خونی داسی شکل، لوسمی یا ایدز مشکل جدی ایجاد کند .

این بیماری همچنین می تواند در جنین متولد نشده زنان باردار مشکلاتی ایجاد کند.

از آنجایی که کودک فقط قبل از ظاهر شدن بثورات مسری است، کودکانی که دچار بثورات می شوند می توانند به مهدکودک یا مدرسه بازگردند.


روزئولا اینفانتوم

روزئولا اگزانتم سابیتوم نیز نامیده می شود و یک بیماری شایع دوران کودکی است که توسط ویروس هرپس انسانی 6 یا 7 ایجاد می شود. این بیماری معمولا در کودکان کمتر از 4 سال رخ می دهد.

علائم عبارتند از تب شدید به مدت 3-4 روز و به دنبال آن شروع بثورات.

بثورات ضایعاتی کوچک، صورتی، مسطح یا کمی برجسته است که روی تنه ظاهر شده و به گردن و بازوها و گاهی اوقات سپس به صورت و پاها گسترش می یابد.

بثورات بعد از شروع کاهش تب ظاهر می شوند. این بیماری بارها به عنوان "تب، تب، تب... بثورات" نامیده می شود.

با وجود تب نگران کننده، این بیماری مضر نیست و بدون درمان خاص بهبود می یابد. تب را می توان با استامینوفن یا ایبوپروفن کنترل کرد . تب، به ویژه اگر به سرعت افزایش یابد، ممکن است در کودکان مستعد منجر به تشنج "تب" شود. اگر نگرانی در مورد تشنج دارید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.


کوکساکی ویروس ها و سایر انتروویروس ها

انتروویروس‌ها، از جمله ویروس کوکساکی، عامل بسیار شایع تب و بثورات در کودکان هستند. دو بیماری معمولی که توسط ویروس کوکساکی ایجاد می شود، بیماری دست و پا و دهان و هرپانژین است. عفونت های ویروس کوکساکی در تابستان و پاییز شایع تر است.

علائم

در بیماری دست و پا و دهان، کودکان دچار تب و بثورات می شوند. راش شامل تاول هایی در دهان و زبان و دست ها و پاها می شود.

هرپانژین (که توسط ویروس تبخال ایجاد نمی شود) باعث تب، گلودرد و تاول ها یا زخم های دردناک در پشت دهان می شود که باعث مشکل در بلع می شود. کودکان همچنین ممکن است کم اشتها، درد شکم، سردرد و درد مفاصل داشته باشند.

رفتار

هیچ درمان خاصی به جز استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) برای تب در دسترس نیست. همیشه باید از مصرف آسپرین و محصولات مشابه آسپرین در کودکان اجتناب شود زیرا می تواند باعث یک بیماری تهدید کننده زندگی به نام سندرم ری شود.

اطمینان حاصل کنید که کودک به خوبی هیدراته شده است زیرا درد در دهان و گلو می تواند منجر به مصرف کمتر مایعات و کم آبی بدن شود.

این بیماری ها مضر نیستند اما می توان با شستن خوب دست ها و نخوردن از بشقاب دیگران یا استفاده از نی های مشترک از آنها پیشگیری کرد.


زرد زخم

ایمپتیگو یک عفونت سطحی پوست با باکتری استرپتوکوک یا استافیلوکوک است. اغلب در اطراف بینی و دهان یافت می شود، اما می تواند در هر جایی رخ دهد. بثورات در ماه های گرم تر شایع تر است. همچنین می تواند شامل عفونت پوستی باشد که آسیب دیده است.

علائم

زرد زخم به صورت تاول های سطحی کوچکی شروع می شود که پاره می شوند و لکه های قرمز و باز پوست را به جا می گذارند.

اغلب پوسته ای عسلی رنگ روی این بثورات ایجاد می شود.

بثورات گاهی اوقات خارش دارند.

ایمپتیگو نیز بسیار مسری است. کودک می تواند عفونت را به سایر قسمت های بدن خود یا افراد دیگر سرایت کند.

رفتار

این عفونت پوستی به راحتی با آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی و شستن پوست با صابون آنتی باکتریال درمان می شود.

کودک شما معمولاً پس از 2-3 روز از درمان دیگر مسری نیست و بثورات در 3-5 روز شروع به بهبود می کند.

اگر بثورات تا روز سوم درمان علائمی از بهبودی نشان نداد، یا اگر در حین درمان به گسترش خود ادامه داد، کودک شما باید توسط پزشک معاینه شود.

هنگامی که زائده همراه با پیچک سمی یا گال رخ می دهد، کودک شما ممکن است از یک داروی ضد خارش در زمانی که آنتی بیوتیک ها اثر می کنند بهره مند شود.


بثورات قارچی و انگلی

از آنجا که کودکان اغلب چیزهای زیادی را به اشتراک می گذارند و نسبت به بزرگسالان کمتر احتمال دارد اقدامات احتیاطی در مورد نظافت را انجام دهند، انگل ها و عفونت های قارچی می توانند به سرعت از طریق مهدکودک یا کلاس کودک شما در مدرسه پخش شوند. به خارش یا ریزش موی طولانی مدت که ممکن است فرزندتان تجربه کند توجه کنید.


گال

گال یک بثورات خارش دار است که اغلب با حمام کردن یا در شب بدتر می شود. این توسط یک کنه، یک حشره بسیار کوچک ( Sarcoptes scabiei ) ایجاد می شود که در زیر لایه بالایی پوست سوراخ می کند. این بیماری از طریق تماس نزدیک بدن مانند خوابیدن با هم یا استفاده از لباس مشترک منتقل می شود. کنه ها می توانند چندین روز در لباس ها، ملافه ها و گرد و غبار زنده بمانند.

علائم

بثورات حدود 2 هفته پس از تماس کودک شما با کنه شروع می شود.

بثورات خارش دار گال بیشتر بین انگشتان دست، زیر بغل و در مچ دست و بازوهای داخلی دیده می شود. به جز در نوزادان و با هجوم شدید به سر، کف دست و کف پا آسیب می رساند.

گاهی اوقات می توانید الگوی موجی را در جایی که کنه در آن سوراخ کرده است ببینید.

رفتار

برای پیشگیری از گال، رعایت بهداشت، شستن مکرر دست ها و عدم استفاده از لباس مشترک با دوستان مهم است.

اگر کودک شما بثورات خارش دار دارد که بیش از 2 تا 3 روز طول می کشد، باید توسط پزشک معاینه شود.

داروهای تجویزی برای از بین بردن کنه ها و کاهش واکنش های آلرژیک پوستی تورم و خارش در دسترس هستند.

هنگامی که هر یک از اعضای خانواده مبتلا به گال تشخیص داده شد، همه افراد در خانه باید از نظر آلودگی به کنه تحت درمان قرار گیرند.

تمام لباس ها و ملافه ها باید با آب گرم شسته شوند و تشک ها با جاروبرقی تمیز شوند.


درماتوفیتوز

کرم حلقوی یک عفونت موضعی پوست با یک قارچ است پزشکان از این عفونت‌ها با نام «تنه آ» با اشکال مختلفی مانند کچلی (کرم حلقوی روی بدن) و کچلی پوست سر (کرم حلقه‌ای پوست سر) یاد می‌کنند. اگرچه این 2 توسط ارگانیسم های یکسانی ایجاد می شوند، اما با آنها متفاوت رفتار می شود. کرم حلقوی را می توان از دوستان (در حال تعویض شانه، برس یا کلاه) یا از حیوانات خانگی گرفتار کرد. اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است به کرم حلقوی مبتلا باشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

علائم

با کچلی، ضایعه به شکل قرمز، کمی پوسته پوسته، بیضی شکل شروع میشود که با گذشت زمان بزرگتر می شود.

بثورات ممکن است کمی خارش داشته باشند.

مرکز بثورات ممکن است پاک شود و به نظر برسد که پوست طبیعی است.

کچلی معمولاً با یک ناحیه گرد تا بیضی شکل روی پوست سر همراه با ریزش مو شروع می شود

گاهی اوقات، ناحیه پوست سر متورم می شود و ممکن است ترشح کند. این کریون نامیده می شود و واکنش بدن به قارچ کچلی است.

کچلی نیز ممکن است به صورت شوره سر طبیعی تا شدید با لکه های بدون مو روی پوست سر ظاهر شود.

رفتار

کچلی کچلی را می توان به راحتی با داروهای موضعی در دسترس پزشک معالجه کرد.

متأسفانه، می توان آن را به راحتی در بین اعضای خانواده و دوستان پخش کرد و چندین بار بازدیدهای مجدد ناخواسته انجام داد.

بهداشت خوب همراه با درمان مناسب می تواند این چرخه را بشکند.

اگر عوارضی مانند عفونت باکتریایی ثانویه پوست رخ داد یا بعد از چهار هفته بهبودی حاصل نشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

کچلی نیاز به یک داروی خوراکی توسط پزشک شما دارد.


پای ورزشکار

پای ورزشکار (Tinea pedis) نیز در اثر عفونت قارچی پوست ایجاد می شود.

علائم

بثورات بسیار خارش دار بین انگشتان پا معمولاً توسط پای ورزشکار ایجاد می شود.

رفتار

اگرچه پای ورزشکاران را می‌توان با داروهای بدون نسخه درمان کرد، اما سایر علل راش نیز می‌توانند مشابه باشند. اگر به پای ورزشکار مشکوک هستید، بهتر است کودک خود را توسط پزشک معاینه کنید.


بثورات در نوزادان

هنگامی که برای اولین بار نوزاد خود را از بیمارستان به خانه می آورید، هر برآمدگی کوچک یا لکه قرمز باعث هشدار می شود. طبیعی است که نوزاد شما مقداری بثورات پوستی داشته باشد. بثورات پوشک و کلاه گهواره برای دوره نوزادان مناسب است. اگر مشکوک هستید که کودک شما بیش از یک تحریک ساده پوستی دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

علائم

نقاط کوچک زرد تا سفید روی بینی، گونه ها و چانه در نوزادان سالم ایجاد می شود.

کیست های کوچک یا میلیاهای لثه یا سقف دهان را مروارید اپشتاین می نامند.

رفتار

میلیا خود به خود از بین می رود و نیازی به درمان ندارد.

این نقاط مسری نیستند.

درماتیت سبورئیک (کلاه گهواره)

علائم

کلاهک گهواره ای یک بثورات چرب، پوسته پوسته، قرمز و ناهموار است که می تواند روی پوست سر، پشت گوش، زیر بغل و ناحیه پوشک ایجاد شود.

رفتار

این بثورات مضر نیست و به راحتی توسط پزشک قابل درمان است. هیچ مراقبت اضطراری مورد نیاز نیست.

آکنه نوزادی

آکنه نوزادی اختلالی است که خود به خود از بین می رود و عمدتاً در نوزادان پسر در 6 هفته اول زندگی رخ می دهد. اگرچه نیازی به درمان نیست، اما می توانید گزینه ها را با پزشک خود در میان بگذارید.

اریتم سمی

این بثورات نامی ترسناک دارد اما باید آن را "بثورات طبیعی نوزاد" نامید زیرا در حدود نیمی از نوزادان رخ می دهد.

علائم

بثورات با تاول های کوچک روی یک پایه قرمز شروع می شود.

گاهی اوقات فقط پایه قرمز لکه دار خود را نشان می دهد و گاهی اوقات تاول ها دارای یک ماده سفید یا زرد در داخل هستند.

رفتار

راش جدی نیست، مسری نیست و نیازی به درمان ندارد.

بثورات ممکن است شبیه به انواع دیگر بثورات به نظر برسد، بنابراین با هر گونه سوال یا نگرانی به پزشک مراجعه کنید.

میلیاریا (گرمای خاردار)

این بثورات معمولاً شامل تاول های کوچک و شفاف روی بینی است. در اثر تولید عرق در محیط گرم و مسدود شدن غدد عرق ایجاد می شود. این بثورات زمانی که کودک خیلی گرم لباس می پوشد بیشتر دیده می شود. به خودی خود بهتر می شود.


راش کاندیدیال ( عفونت مخمری )

این راش پوشک یک عفونت قارچی پوست است . این همان ارگانیسمی است که باعث برفک ، پلاک های سفید در دهان نوزادان می شود. ترکیبی از محیط مرطوب پوشک و وجود C albicans در دستگاه گوارش طبیعی کودکان باعث ایجاد راش کاندیدیایی می شود.

علائم

یک بثورات قرمز شدید و برجسته با حاشیه های محرمانه مشاهده می شود. حاشیه ها ممکن است حلقه ای از فلس های ظریف داشته باشند.

اطراف ناحیه اصلی راش ممکن است ضایعات کوچکتری به نام ضایعات ماهواره ای وجود داشته باشد که مشخصه راش های پوشک کاندیدی است.

بثورات به دلیل محیط گرم و مرطوب، چین ها و چین ها را درگیر می کند.

رفتار

این بثورات به راحتی با داروهایی که توسط پزشک در دسترس است درمان می شود، اما تمایل به عود دارد. پزشک شما می خواهد برفک دهان را نیز بررسی کند.

درماتیت سبورئیک

بثورات پوستی چرب، پوسته پوسته و قرمز پوشک ، درماتیت سبورئیک مانند راش های کاندیدی در چین و چروک ها ظاهر می شود. بر خلاف راش های کاندیدیال، بثورات معمولاً به شدت قرمز یا پوسته پوسته نیستند، اما در عوض معمولاً ظاهری مرطوب و چرب دارند. این بثورات مضر نیست و به راحتی توسط پزشک قابل درمان است.


راش پوشک تحریک کننده

تاثیر ادرار و مدفوع بر روی پوست حساس نوزاد باعث ایجاد این جوش می شود. برخلاف سبوره یا راش پوشک کاندیدیال، چین و چروک ها در این بثورات در امان هستند.

رفتار

برای جلوگیری از بثورات پوشک، پوشک کثیف یا مرطوب را در اسرع وقت عوض کنید.

اطمینان حاصل کنید که لباس کودک به خوبی آبکشی شده است و از نرم کننده های پارچه استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست ظریف را تحریک کند.

بسیاری از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که برای چند ساعت در روز اجازه دهید تا کف آن خالی بماند، به‌ویژه برای کمک به بهبود بثورات پوشک.

پمادهای موضعی حاوی اکسید روی یا وازلین نیز مانعی ایجاد می کنند و ممکن است به بهبود بثورات پوشک کمک کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده